Asi každý považuje reklamy za nutné zlo, ať už se jedná o ty regionální, jako je například reklama Olomouc imperialmedia.cz, nebo ty celostátní, vysílané v televizi. Věříme, že by svět byl bez nich lepší, ale zároveň víme, že díky nim nemusíme platit každé televizní stanici poplatky za to, že ji můžeme sledovat. Také cena novin a časopisů je díky nim nižší.
Všem je nám jasné, že je tam firmy umisťují proto, aby přilákaly nové zákazníky. Avšak ne každá z nich je stejně účinná. Které tedy mají největší dopad, a jsou tedy nejčastěji používány, a proč?
Tím asi nejméně zasahujícím druhem je ta v regionálních denících. Přečte si ji jen omezené množství a tisková reklama obecně příliš netáhne. Pro malé firmy, které nemají velký kapitál, to však může být jediná možnost, jak o sobě dát vědět.
Rozhlas je hned za ním. Málokdo jej poslouchá delší dobu, obvykle hraje pouze jako kulisa, například v zaměstnání. Lidé se tedy příliš nesoustředí na to, co jim je tam říkáno, neboť musí dělat svou práci. Navíc může „zaútočit“ pouze na jeden smysl, sluch, což je nejméně efektivní, neboť lze snadno něco přeslechnout.
Dále tu máme celostátní tiskoviny, ať už se jedná o noviny či časopisy. Zde už se situace začíná zlepšovat, neboť umožňuje se lépe zaměřit na cílovou skupinu, například dát reklamu na nějaký kuchyňský spotřebič do časopisu o vaření, a jednak lidé si spíše pamatují vizuální podněty, než sluchové.
Pak tu máme internet. Ten umožňuje ještě lepší zacílení propagace, navíc jej používá dnes prakticky každý, a to denně. Bohužel snahu prodejcům kazí doplňky jako například AddBlock, které brání jejímu zobrazování. Většina lidí ji navíc ani prakticky nevnímá.
Není tedy divu, že se na prvním místě stále drží televize. Ta propojuje zrakové i sluchové vjemy, umožňuje velkou kreativitu a je jisté, že ji uvidí hodně lidí.
A který typ nejvíce ovlivňuje vás?